Halaman blog

Selamat Datang Ke Blog RAHSIA HIDUP MANUSIA

"Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu
macam pengorbanan"

Ahad, 15 Mei 2011

(".).Kawan,Teman,Sahabat.(",)

          secara zahirnya sahabat adalah teman yg paling rapat walau apa yg dirasa,sesungguhnya seseorang perlukan sahabat yang memahami dalam segala situasi yg dialami...setiap manusia perlukan teman..sungguh mustahil jika seseorang mengatakan dirinya tidak perlukan teman..mengapa perlu berdusta,telah tuhan ciptakan setiap manusia punya pasangan,mengapa masih ada yang tetap berdegil dengan ketentuan tuhan..(tersenyum)
bagaimana agaknya kehidupan insan yg tidak punya sahabt,tidak ada salahnya untuk berhati2 dalam memilih teman,tetapi perasaan tidak boleh dibohongi meskipun telah beberapa kali gagal dalam persahabatan..setiap manusia yang hidup dimuka bumi ini,pastinya punya peristiwa pahit manis yang telah dilalui..jangan biarkan peristiwa itu menghantui diri kita,sehinggakan tidak dapat merancang masa depan dengan teliti..
sungguh perit dan pahitnya rasa bila dikecewakan oleh insan bergelar sahabat,yang selama ini kita sayangi,percayai sepenuh hati,disanalah tempat meluahkan segala kesedihan dan kegembiraan..akan tetapi tidak semuanya orang yang kita fikirkan terbaik untuk kita,adalah yang terbaik untuk mereka..
sejarah silam sebaiknya janganlah dikenang lagi,jadikanlh ia sebagai wadah dalam mencari sahabat setia dan sejati..ada ramai lagi orang yg masih boleh dijadikan teman "berkawanlah dengan sesiapa sahaja yang kamu mahu,jika ada antara mereka yang pernah memburukkan mahupun menyakiti kita,jangan membalas dengan kata2 caci dan maki,akan tetapi..balaslah dengan kasih sayang,senyuman, agar suatu masa nanti mereka akan tahu keikhlasan dan ketulusan kita dalam PERSAHABATAN..

3 ulasan:

  1. nk cari kawn itu senang ,, tetapi nk cari sahabt itu yg susah..

    BalasPadam
  2. kadang2... orang yang kita benci akan menjadi sahabat kita... bila kita kedunia luar.. kehidupannya baru.. dunia nya baru.. suasananya baru.. kawan2 pun baru.. tapi perlu di ingat .. kawan yang lama.. itu banyak membantu.. jangan lupakannya... malah doakan mereka... Allah itu maha kuasa. dia yang menentukan segalanya2.... jika kita berjauhan dari sahabt2 kita. xda lain sahabat kita inginkan melainkan doa seoarang sahabat... itulah yang paling penting antara semua.... pikir renung dan hayati... x bertemu di dunia.. Allah temukan di akhirat... aku akan doakan moga2 kita di temukan dalam keadaan kita masih kekal sepeti dulu.. itu satu doa dari ku untuk mu sahabat... dirimu xda dapt di cari ganti.... kamulah sahabat yang di cari selama ini.... syukran jazilan jika banyak ckp maaf yer... hehehehe

    BalasPadam
  3. pada sahabat yang tlh lma xda bjmpa..terima kasih krn msh mganggap dri ini sbg shbtmu..sma2lh kta bdoa agr ukhuwah yg dbina slma ini ttp trjalin wlw dmna kta brda..doaku sering mgiringi mrk yg senantiasa mgingatiku...sekali lg terima kasih...apa pun kejarlh ilmu wlw dimana kta brada..teruskan pjuangan,!!..semoga berjaya mencapai impian ^^,...:)

    BalasPadam